4.11.2011

Kształtowanie kształtu..produktu.

Masło - produkt codzienny, uniwersalny, banalny, a zarazem trudny do sprzedaży. Najpierw oprócz składu (który to powinien być oczywisty) trzeba pomyśleć nad formą opakowania, następnie nad kształtem. W międzyczasie istotny czynnik stanowi sam kolor opakowania, jak i rozmieszczenie/układ graficzny nazwy, dodatkowych napisów.
Niby wszystko banalne i oczywiste, a jednak wcale nie jest takie proste. Chociaż po masło sięgnie większość konsumentów, to jednak to czy wybierze masło 1 czy masło 2 zależy już od dodatkowych czynników. Każdemu jednak zależy, aby konsument wziął masło produkowane przez w domyśle naszą potencjalną firmę niż od konkurenta. I również w tym przypadku, czyli masła te trendy się zmieniają. Bez zmian (póki co?) na pewno pozostaje temat wsi, łąki, traw, mleka, krowy, ewentualnie łat, czy natury na opakowaniu. Kształt masła do tej pory był prostokątny - typowy, z reguły nie różnił się on między producentami. Do czasu....pojawienia się osełek. Wraz z rozwojem (w tym przypadku negatywnym) i popularyzacji mixów masłowych, które to kształtem niczym nie różnią się od masła, ba! kolorystyką również nie. Jedynym haczykiem jest "ukryty napis". Ukryty, gdyż często nie zauważalny przez konsumenta i bardzo okrężnie pominięty przez producenta. W jaki sposób? Poprzez dopisywanie "masłomix, mleczne, śmietankowe, połączenie masła i...różne nazwy regionów jak łowickie, świętokrzyskie, mazowiecie itp." bez dopisku słowa masła! Pojawiły się na rynku Masło Osełki, które to są masłem. Osełki mają charakterystyczny kształt*:
Podświadomie konsument zapamiętuje, że taki kształt wiąże się z masłem osełką.Własnie ostatnio zauważyłam, że coraz częściej producenci zmieniają kształt opakowań masła (zwykłego czyli bez słowa 'osełka') na kształt, w którym pakowanej jest masło osełka. Ciekawe? A tak, gdyż to oznacza, że zmieniają się preferencje konsumenta, również producent ma na to duży wpływ i trochę podchwytliwie łapie konsumenta na skojarzenia. Widziałam coraz więcej opakowań, w których jeszcze niedawno masło miało kształt prostokątny, a dziś przyjmuje 'osełkowy'. I myślę, że trend zmiany kształtu będzie się utrzymywał i popularyzował.

*Zdjęcie znalezione poprzez wyszukiwanie w Internecie, nie ma na celu promowania jakiejkolwiek firmy ani tym podobne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz