4.01.2013

a Ty w jakim kubku pijesz czekoladę?

Pytanie zadanie nie przypadkowo. To, że na odbiór smaku ma wpływ wiele czynników jest wiadome od dłuższego czasu. Cały czas przeprowadzane są badania sensoryczne, które co chwila odkrywają jak wiele drobnostek wpływa na nasze gusta, postrzeganie produktu i jego odbiór smakowy.
Niepozorny uchwyt kubka lub filiżanki do kawy na znaczenie, to po której stronie się on znajduje też nie jest bezcelowy. A czy kolor kubka, w którym pijemy czekoladę może mieć wpływ na nasze zmysły?
Okazuje się, że tak! Przeprowadzono badanie, które ukazują, iż picie czekolady w kubku koloru pomarańczowego, tudzież kremowego ma lepszy smak! Mówiąc szczerze kiedy przeczytałam to zdanie w artykule sama zaczęłam sobie wyobrażać kolor kubka i jego czekoladową zawartość  Osobiście chyba również zaznaczyłabym, iż kremowy kubek lepiej wpływa na mój odbiór smakowy czekolady. Jednak pomarańczowy kubek i czekolada? W ogóle mi się to nie łączy, moja wyobraźnia nie potrafi tego uchwycić  a na dodatek takie połączenie ma smakować lepiej?
Dodatkowo kubek czerwony lub biały daje gorszy efekt odbioru smakowego. To ciekawe! A ile razy dostaliście podaną ciepłą czekoladę w białej filiżance lub kubku?!?!? Ja wielokrotnie ;)
Wniosek jest taki: kolor naczynia nie ma bezpośredniego przełożenia na smak, działanie zależy od rodzaju żywności i kontekstu. Z tym że wcześniejsze badania również pokazują, że barwa opakowania ma wpływ na smak pożywienia.

Źródło

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz