5.04.2012

Herbata, a może kawa?

To, że Polacy piją coraz więcej kawy pokazują wielokrotnie niejedne statystyki. Kawę traktujemy jako napój typu "take&go", czyli coś co bierzemy w rękę/torbę, zabieramy ze sobą i mamy ją zawsze pod nosem. Kawa przestaje być napojem, który zwykle pijamy w domu, celebrując tą chwilę. Nasze gusta i preferencje kawowe się zmieniają, konsumenci są bardziej otwarci na nowe rodzaje kaw, nowe smaki, dodatki do kaw chociażby w postaci smakowych sosów.
Co się okazuje, z herbatą dzieje się podobnie. Polacy zaczynają spożywać więcej herbaty zielonej oraz owocowej niż zwykłej czarnej. Trend ten jest związany z wieloma czynnikami. Zarówno rynek kaw jak i herbat rozwija się coraz lepiej, pojawia się wiele innowacyjnych produktów. Herbaty owocowe przestają być jedno smakowe. Teraz herbata jest połączeniem, mieszanką różnych owoców z dodatkiem czegoś egzotycznego, innowacyjnego. Musi to zaciekawić konsumenta, dodatek, który ma jakieś dodatkowe walory smakowe lub zdrowotne. Oferta smakowa herbat się rozwija, od tych podstawowych polskich owoców (jabłka, owoce leśne, truskawka, malina, czarna porzeczka, jagoda) po bardziej cytrusowe lub egzotyczne (pomarańcza, mango, granat, kwiat opuncji) lub nawet mieszanki smakowe (jesienny bukiet owoców, zimowa mieszanka itd.).
Dodatkowo polscy konsumenci zainteresowani są herbatami funkcjonalnymi, które mają wpływać na nasze samopoczucie, zdrowie. Zaś herbata czarna staje się nudna. A dodatek cukru, cytryny lub ewentualnie miodu już nie wystarcza.
Rynek herbat oraz kaw się rozwija i proces ten trwać będzie :) czekam na kolejne innowacyjne i ciekawe produkty z kategorii herbat i kaw!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz