28.03.2012

Ludowo i z tradycją!

Producenci nieśmiało wstawiają szatę graficzną o tematyce folkloru polskiego z różnymi elementami haftów kurpiowskich, kaszubskich, łowickich itp. na produktach. Z czego to wynika? Byc może konsumenci nie wykazują większego zainteresowania, aby produkty miały takie elementy. Wg mnie folklor polski wśród Polaków nie cieszy się dużym zainteresowaniem i Polacy są mało ciekawi swej tradycji. Wiemy, że w historii sztuki polskie motywy ludowe miały swój wkład i na tym często nasza świadomość się kończy.
Do tej pory spotkałam jeden produkt (teraz tylko ten przykład mi przychodzi na myśl) z akcentem sztuki ludowej. Był to jogurt naturalny (Krasnystaw) i wyglądał tak:



A teraz Fortuna wprowadza 'letnie' smaki dzieciństwa. Pomysł ciekawy, kto z nas nie sięga wspomnieniami do smaków dzieciństwa, do owoców, zapachów, dań czy miejsc, które w dzieciństwie były dla nas "tym czymś "więcej niż tylko zwykłą rzeczą? :) Co więcej, opakowanie produktu odwołuje się do wyszywanego płótna z motywami haftu. A całość wygląda tak:
Źródło: http://www.portalspozywczy.pl/nowe-produkty/wiadomosci/smaki-dziecinstwa-czyli-nowe-napoje-marki-fortuna,67555.html


Jest to w jakiś sposób odświeżenie soku. Nadchodzi wiosna, potem lato, konsumpcja napojów będzie na wysokim poziomie, a zachęcić konsumentów do zakupu soku można wprowadzając smaki, które odwołują się iście do wakacyjnych chwil, wspomnień i pięknej pogody :) A na dodatek i co najważniejsze - do owoców, które są sezonowe i dzięki temu tak bardzo je lubimy i do nich mamy sentyment :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz