10.02.2013

Nie zapomnij mnie!

O produkcie trzeba przypominać, nie ważne czy to branża spożywcza, kosmetyczna, farmaceutyczna lub budowlana. Od czasu do czasu należy przypomnieć konsumentom o tym, że produkt wciąż istnieje. Czy firma zrobi to w formie sezonowej kampanii reklamowej, konkursu, modyfikacji produktu, wzbogacenia serii produktów o nowy smak to już wybór producenta :) ale cel jest zawsze ten sam - przypomnijmy o istnieniu produktu!

Moim zdaniem dobrze się dzieje, jeśli to przypomnienie o produkcie jest dopasowane i dopracowane, a nie takie z przypadku. Warto efektywnie wykorzystać czas, w którym firma chce poinformować o produkcie - uwzględnic porę roku, możliwości spędzania wolnego czasu przez potencjalnych konsumentów, ich styl życia, co i kiedy oglądają w tv/Internecie, kiedy to robią itp., itd.

Natrafiłam ostatnio na reklamę DecoMorreno i Puchatka (producent m.in. czekolady i kakao do picia), która informuje o prowadzonej kampanii na stokach narciarskich. W ramach akcji przygotowano wiele atrakcji jak np.: odpoczynek w strefie relaksu, konkursy, zjazdy na nartach wieloosobowych, napić się kakao/czekolady i inne. Tournée obydwu marek obejmie prawie całe góry od Podhala po Sudety, łącznie 7 turystycznych miejscowości. Cała akcja odbędzie się w okresie styczeń - luty.

Dlaczego akurat piszę o DecoMorreno i Puchatka? Z tego względu, że jest to dobry przykład jak można przypomnieć o produkcie, skoro święta już za nami, a kolejne dopiero za dłuuugi czas. Obecnie najzimniejszy okres - zima. Nigdzie indziej jak w górach, podczas ferii czekolada/kakao doda turystom energii, ciepła i chwil przyjemności. A przy okazji potencjalni konsumenci przypomną sobie, że produkt ten nadal istnieje - dla dzieci (Puchatek), dla dorosłych (DecoMorreno czekolada do picia) ;)


źródło: facebook.com/DecoMorreno

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz