13.09.2012

Zielono mi!

Nazwa cyklu jeszcze nie wymyślona, mimo że powinno byc odwrotnie - najpierw nazwa, potem rozpoczęcie pisania, ja zrobię na odwrót! ;)

Post rozpocznę słowami: Zielono mi! Ten właśnie tekst oddaje najlepiej jedną z najciekawszych, najfajniejszych i rozpoznawalnych kampanii reklamowej, która mimo upływu lat nadal jest w mojej pamięci.
Mowa o Bonduelle (Polska) - kampanii reklamowej z udziałem warzyw.

Źródło: www.bounduelle.com

W latach 90' na polskim rynku zaczęły pojawiać się produkty w puszkach jak warzywa: kukurydza, groszek, fasolka, potem marchewka i wiele innych. Jedną z firm, która rozpoczęła zdobywanie rynku był Bonduelle. W tym czasie pojawiały się reklamy z udziałem warzyw przedstawiające pewne postacie - głównym bohaterem został groszek i kukurydza.
Mimo młodego wieku w latach 90' do dziś pamiętam wykorzystanie deszczowej piosenki przez firmę Bonduelle w swojej reklamie. Swoją drogą, ta reklama przypomina mi także o istnieniu polskiej piosenki o zielonym ogórku w zielonym garniturku ;) Myślę też, że taki był zamysł tej reklamy - wzbudzić skojarzenie o zielonym ogórku zmieniając postać na zielony groszek ;)


Hasłem przewodnim Bonduelle jest: "Przebojowe warzywa Bonduelle". Hasło to pojawiło się w latach 90' i trwa niezmiennie. 
Jedna z pierwszych reklam wprowadzająca i promująca kukurydzę konserwową: 


 Na marginesie dodam, że piosenkę śpiewa Maryla Rodowicz.
Trzeba przyznać, że wczesna i dobra kampania reklamowa Bonduelle spowodowała, że firma ta obecnie jest liderem na rynku warzyw konserwowych z udziałem 40%.
Co ciekawe mimo upływu lat Bonduelle nie zmienił swojej strategii marketingowej, dalej hasłem przewodnim jest "Przebojowe warzywa Bonduelle", głównymi postaciami są warzywa tworzące dane postacie. A oto kolejne reklamy:



I niech mi ktoś powie, że warzywa nie dodają energii! ;) Ten przykład pokazuje, że są zdrowe, smaczne, dodają energii, witamin i budują naszą kondycję!
Następnie reklama rozwinęła się o nowe warzywa promując jednocześnie mieszanki warzywne konserwowe (z wykorzystaniem rytmicznych i znanych melodii):






A potem pojawia się kampania z hasłem "Miss słodkości" promująca kukurydzę - bohaterkę, która nie jest dosładzana, a naturalne słodka.





Dlaczego Bonduelle? Wspaniałe teksty piosenek w reklamach, w których dopasowana jest idealnie linia melodyczna, ciekawe wykreowanie postaci warzyw, które nadają charakter, zabawne i kreatywne dialogi, piosenki, a przy tym wspaniała, kolorowa grafika. Jednym słowem warzywnie i kolorowo! Reklamy Bonduelle pokazują, że warzywa wcale nie są nudne! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz